Reklámácia a vrátenie tovaru

Reklamácia tovaru

Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, kupujúci má právo reklamácie. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby bol reklamovaný tovar čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami zaslaný na našu adresu.

Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady. Ďalšie používanie tovaru, zhoršenie vady a následne znehodnotenie tovaru, môže byť dôvodom k zamietnutiu reklamácie.

Za vadu sa nepovažuje poškodenie vzniknuté:

1. Prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením, spôsobené používaním tovaru,

2. Znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby,

3. Používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,

4. Vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom,

5. Zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy),

6. Mechanickým poškodením- roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.,

7. V dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.

Kratšiu životnosť tovaru teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.

Náklady na doručenie a vrátenie peňazí

Náklady na doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu Predávajúci Spotrebiteľovi preplatí v prípade, že reklamácia bude vyhodnotená ako oprávnená. V prípade, že bude reklamácia vybavená dodaním nového tovaru, dochádza okamihom dodania nového tovaru Spotrebiteľovi k prevodu vlastníckeho práva k vadnému tovaru na Predávajúceho. V prípade, že reklamácia bude vybavená poskytnutím primeranej zľavy Spotrebiteľovi alebo Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy, Predávajúci mu vráti príslušné peňažné prostriedky prevodom na bankový účet Spotrebiteľa alebo na bankový účet, ktorý Spotrebiteľ oznámi Predávajúcemu. Ak tento spôsob nie je možný, peňažné prostriedky budú Spotrebiteľovi vrátené formou poštovej poukážky zaslanej na adresu Spotrebiteľa.

Zaslanie tovaru

Na zaslanie reklamovaného tovaru využite služby akejkoľvek kuriérskej spoločnosti a tovar zašlite na našu adresu. Neposielajte tovar na DOBIERKU. V takomto prípade tovar nebude prevzatý! Za poškodený alebo stratený tovar počas prepravy predávajúci nepreberá zodpovednosť.

Vybavenie reklamácie

Po prijatí reklamácie a fyzickom obdržaní reklamovaného tovaru predávajúci vystaví kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie najneskôr do 3 dní od prevzatia reklamovaného tovaru. Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie kupujúcim. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom.

POSTUP PRE REKLAMÁCIU TOVARU:

1. Ihneď po zistení vady tovar reklamujem.

2. Napíšte nám e-mail na info@somina.sk a reklamujte tovar.

3. Reklamačný formulár vám bude zaslaný na váš e-mail.

Výmena a vrátenie tovaru

Vrátenie a výmena tovaru je možná do 14 dní odo dňa prevzatia zásielky. Tovar musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale so všetkými náležitosťami, nepoužívaný, nepoškodený, nezmenený, čistý a hygienicky nezávadný. Tovar musí byť kompletný aj s príbalovými letákmi a visačkami. V prípade znečisteného tovaru si vyhradzuje predávajúci právo na zníženie vrátenej sumy až o 50%.

Pre bezproblémové a rýchle vrátenie tovaru využite na zaslanie balíka služby niektorej z uvedených kuriérskych spoločností:

Pre zákazníkov zo Slovenska odporúčame: www.packeta.sk/odoslanie

Pre zákazníkov z Česka odporúčame: www.zasilkovna.cz/odeslani

Pre zákazníkov z ostatných krajín EU: Odporúčame využiť služby spoľahlivých medzinárodných prepravcov a kuriérskych spoločností.

Neposielajte tovar na DOBIERKU. V takomto prípade tovar nebude prevzatý! Neodporúčame tiež posielať tovar na vrátenie prostredníctvom pošty, pretože sa balík zaradí medzi bežnú internú poštu našej spoločnosti a proces vybavenia sa značne oneskorí. Za poškodený, alebo stratený tovar počas prepravy predávajúci nepreberá zodpovednosť.

Tovar môžete vrátiť aj v predajni somina, ktorá sa nachádza Námestie sv. Anny 17, 911 01 Trenčín, pri vrátení v predajni platia rovnaké podmienky ako cez dopravcu. Po splnení týchto podmienok bude kupujúcemu na účet vrátená plná suma vráteného tovaru bez poštovného a to najneskôr do 14 dní po fyzickom obdržaní balíka.

Postup pre vrátenie alebo výmenu tovaru:

1. Informujte nás. Zavolajte, alebo napíšte e-mail info@somina.sk

2. Neodstraňujte visačky, tovar musí byť čistý, nepoužívaný, nepoškodený v originálnom balení.

3. Vyplňte Formulár, ktorý nájdete TU.

4. Do balíka priložte Faktúru a vyplnený Formulár.

5. Balík svedomito zabaľte, aby pri preprave nedošlo k poškodeniu a odošlite na našu adresu.

Doprava zadarmo pri nákupe nad 70€.