Reklamácia tovaru
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, kupujúci má právo reklamácie. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby bol reklamovaný tovar čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami zaslaný na našu adresu.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady. Ďalšie používanie tovaru, zhoršenie vady a následne znehodnotenie tovaru, môže byť dôvodom k zamietnutiu reklamácie.
Za vadu sa nepovažuje poškodenie vzniknuté:
1. Prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením, spôsobené používaním tovaru,
2. Znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby,
3. Používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
4. Vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom,
5. Zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy),
6. Mechanickým poškodením- roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.,
7. V dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
Kratšiu životnosť tovaru teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
Náklady na doručenie a vrátenie peňazí
Náklady na doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu Predávajúci Spotrebiteľovi preplatí v prípade, že reklamácia bude vyhodnotená ako oprávnená. V prípade, že bude reklamácia vybavená dodaním nového tovaru, dochádza okamihom dodania nového tovaru Spotrebiteľovi k prevodu vlastníckeho práva k vadnému tovaru na Predávajúceho. V prípade, že reklamácia bude vybavená poskytnutím primeranej zľavy Spotrebiteľovi alebo Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy, Predávajúci mu vráti príslušné peňažné prostriedky prevodom na bankový účet Spotrebiteľa alebo na bankový účet, ktorý Spotrebiteľ oznámi Predávajúcemu. Ak tento spôsob nie je možný, peňažné prostriedky budú Spotrebiteľovi vrátené formou poštovej poukážky zaslanej na adresu Spotrebiteľa.
Zaslanie tovaru
Na zaslanie reklamovaného tovaru využite služby akejkoľvek kuriérskej spoločnosti a tovar zašlite na našu adresu. Neposielajte tovar na DOBIERKU. V takomto prípade tovar nebude prevzatý! Za poškodený alebo stratený tovar počas prepravy predávajúci nepreberá zodpovednosť.
Vybavenie reklamácie
Po prijatí reklamácie a fyzickom obdržaní reklamovaného tovaru predávajúci vystaví kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie najneskôr do 3 dní od prevzatia reklamovaného tovaru. Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie kupujúcim. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom.
POSTUP PRE REKLAMÁCIU TOVARU:
1. Ihneď po zistení vady tovar reklamujem.
2. Napíšte nám e-mail na info@somina.sk a reklamujte tovar.
3. Reklamačný formulár vám bude zaslaný na váš e-mail.